Sveriges polarspecialist sedan 1999 031-333 17 30 info@polarquest.se
Sök Mina
bokningar

Uppdatering om coronavirus

Senast uppdaterad: 21 september 2020

På grund av den pågående pandemin har PolarQuest beslutat att ställa in alla resor fram till 1 december 2020. Alla berörda resenärer är kontaktade. Vi är tacksamma över att ha så förstående resenärer och är överväldigade av alla uppmuntrande ord. Vi är även väldigt glada över att så många har valt att boka om sig till resor längre fram i tiden. Vi ser fram emot att välkomna er ombord!

Ändrade öppettider

Under hösten har vårt kontor öppet måndag – fredag 10.00 – 16.00. Varmt välkomna att kontakta oss!

Boka riskfritt – öppet köp till och med 10 januari 2021!

Du som köper en resa idag erbjuds öppet köp till och med den 10 januari 2021. Det betyder att PolarQuest återbetalar alla dina för resan inbetalda medel om du väljer att boka av innan öppet köp löper ut. Du som idag har öppet köp till och med 1 oktober 2020, har fått detta automatiskt förlängt till 10 januari 2021.

Säkerhet

PolarQuest arbetar kontinuerligt på att implementera rutiner och restriktioner för att kunna genomföra våra resor på ett säkert sätt. Detta arbete gör vi i samråd med hela expeditionskryssningsbranschen, inklusive AECO (Association of Arctic Expedition Cruise Operators).

Vi blickar framåt!

Många av våra expeditioner på Svalbard 2021 är redan fullbokade, så för den som längtar till isbjörnens rike: passa på, inte så många platser kvar! Vi har även påbörjat lanseringen av en helt ny Grönlandssäsong med det eleganta 12-passagerarfartyget M/S Balto. Vi har redan släppt två färdplaner i västra Grönland och fler spännande Grönlandsäventyr kommer att presenteras under hösten. Vi har även fler äventyr i kikarsiktet, mer information kommer framöver!

Vi ser med glädje och entusiasm fram emot att ta oss ut i världen igen.

Varma hälsningar,

Marie, Carina, Lillemor, Johanna, Mia, Emma, Johan, Niklas, Sara, Heidi, Jenny, Henrik

 

PolarQuest har nu genomfört alla återbetalningar för inställda resor till dem som önskat. 

Till kunder som betalat med kort, vänligen notera:  Nätbetalningsföretaget Nets har hög belastning och det kan dröja tills ni har pengarna på kontot. Har ni betalat med kreditkort, syns inte alltid den återbetalda summan på kontoutdraget utan är istället justerat på ert kreditbelopp.