Sveriges polarspecialist sedan 1999 031-333 17 30 info@polarquest.se
Sök Mina
bokningar

Uppdatering om coronavirus

Senast uppdaterad: februari 2021

Temporära öppettider

Vårt kontor har tillsvidare öppet måndag – torsdag 10.00 – 15.00. Varmt välkomna att kontakta oss! Enligt folkhälsomyndighetens rekommendationer arbetar vi hemifrån i största möjliga utsträckning. Detta innebär att det stundtals kan vara svårt att nå oss på telefon. Vi finns tillgängliga på info@polarquest.se och ringer gärna upp om vi skulle ha missat ert samtal.

Boka riskfritt med öppet köp!

Du som köper en resa med M/S Quest, M/S Stockholm, M/S Sjøveien eller M/S Balto 2021 erbjuder vi öppet köp till och med den 1 maj 2021. Det betyder att PolarQuest återbetalar alla dina för resan inbetalda medel om du väljer att boka av innan öppet köp löper ut. 

Vänligen observera: Om ert slutbetalningsdatum ligger tidigare än 1 maj, sker betalningen fortsatt enligt bokningsvillkoren, men alla inbetalda medel är fullt återbetalningsbara fram till och med 1 maj 2021 om ni skulle välja att avboka innan dess. 

För resorna Expedition Antarktis 2021 samt Späckhuggare och Norrsken 2021 erbjuder vi öppet köp fram till 1 juli 2021

För samtliga Svalbardsresor 2022 erbjuder vi öppet köp till 1 september 2021

Du som tidigare har haft öppet köp till och med 10 januari eller 1 mars 2021, har fått detta automatiskt förlängt. 

Säkerhet

PolarQuest arbetar kontinuerligt på att implementera rutiner och restriktioner för att kunna genomföra våra resor på ett säkert sätt. Detta arbete gör vi i samråd med hela expeditionskryssningsbranschen, inklusive AECO (Association of Arctic Expedition Cruise Operators).

Vi blickar framåt!

Många av våra expeditioner på Svalbard 2021 är redan fullbokade, så för den som längtar till isbjörnens rike: passa på, inte så många platser kvar! Vi ser också fram emot en helt ny Grönlandssäsong med det eleganta 12-passagerarfartyget M/S Balto. Vi har även fler äventyr i kikarsiktet, mer information kommer framöver!

Vi ser med glädje och entusiasm fram emot att ta oss ut i världen igen.

Varma hälsningar,

Marie, Carina, Lillemor, Johanna, Mia, Emma, Johan, Niklas, Sara, Heidi, Jenny, Henrik

 

PolarQuest har nu genomfört alla återbetalningar för inställda resor till dem som önskat. 

Till kunder som betalat med kort, vänligen notera:  Nätbetalningsföretaget Nets har hög belastning och det kan dröja tills ni har pengarna på kontot. Har ni betalat med kreditkort, syns inte alltid den återbetalda summan på kontoutdraget utan är istället justerat på ert kreditbelopp.