Emma Nilsson Marknadsansvarig
Emma är marknadsansvarig på PolarQuest och ingår i ledningsgruppen. Produktioner, mässor och samarbeten över hela världen ingår i hennes arbetsuppgifter. Resor har alltid varit en stor passion och hon har besökt alla världens kontinenter. Emma har fått uppleva många drömresor med PolarQuest och det största ögonblicket av alla var när hon fick möta hundratals späckhuggare.
Hur paketerar ni PolarQuests äventyr?
– Vi är noga med att allt vi gör bygger på kunskap och att varje detalj håller hög kvalitet. Vi har förmånen att ha många duktiga fotografer som guider. Vi vill ju göra våra unika destinationer rättvisa och vill nå ut med våra fina små fartyg. Då gäller det att fånga känslan. Vi måste ha texter, bilder och filmer som förmedlar det. Våra resor säljs till hela världen.
Vad är det som lockar utländska resenärer till PolarQuest?
– De små fartygen, där sticker vi ut. En expeditionskryssning med 12 eller 50 passagerare blir en helt annan upplevelse än med ett större fartyg. Förutom svenska resenärer har vi många holländare, britter, tyskar, amerikaner och australiensare som reser med oss. De som väljer oss söker femstjärniga djur- och naturupplevelser och vill resa med ett mindre fartyg för att komma närmare den unika naturen.
Du jobbar på PolarQuest sedan 2011. Vad gjorde du innan dess?
– Jag har rest i stora delar av världen. Pluggat i Lund och Edinburgh, bott och jobbat i Sydney och rest runt mycket i Sydostasien.
Har du något favoritresmål?
– Varje resa jag har gjort med PolarQuest; till Namibia, Skottland, Grönland, Antarktis, Nordnorge och Svalbard, har varit en riktig drömresa. En av mina största upplevelser var i Nordnorge ombord på M/S Stockholm. Att stå ute på däck i det pastellfärgade höstljuset och se späckhuggare så nära att de knappt får plats i kameralinsen är overkligt häftigt. Jag hade alltid drömt om att få se späckhuggare ute i vilda och den drömmen gick verkligen i uppfyllelse.